Bu Blogda Ara

10 Şubat 2011 Perşembe

خوش امدیم

با پرواز دلتا روز 18 زانویه از استانبول بعد از 12-13 ساعت پرواز وارد نیویورک شدیم .نیویورک سرد بود شب در هتل بودیم فردا دوباره با دلتا عازم فرودگاه سن خوزه در کالیفرنیا شدیم . در سان ویلی هستیم .
الان حدود یک ماهی هست که اینجا هستیم هوا همیشه بهاری است و میگویند همه فصول هوا همین جوری است .هوای واقعا لذت بخشی است .تمییز و بهاری . .خانه ها هم فوق العاده زیبا هستند .می گویند خانه 2 خوابه دوروبر 700-800 هزار دلار است اینجا . خانه ها همه ویلایی و شیک .همه یک طبقه وبعضی هم 2 طبقه با حیاط جلو و پشت خانه و فضای سبز در جلو خانه . کلا ادم خرکیف میشه . 
تنها چیزی که هست هنوز نتوتنستیم یک امریکایی تو سن خوزه ببینیم .از بچه ها کسی باور نمی کنه اینجا امریکا باشه . حدود 60درصد جمعیت چشم بادامی زاپن و کره و چین هستند 30 در صد هندی و 9درصد ایرانی و شاید 1 درصد امریکایی هم پیدا بشود .همه مغازه ها نوشته چینی زاپنی دارد ..  اینجا ماشین خیلی ارزون و خیابانها هم خلوت و گشاد  درست مثل سیاستمدارای ما . اتوبوسها همه همیشه خالی است چند نفر گریگوری سوار اتوبوس میشن ادم از قیافه داغنشون می ترسه . ماها که تازه اومدیم و ماشین نداریم برای صرفه جویی بلیط یک ماهه اتوبوس گرفتیم به مبلغ 70 دلار که هر قدر بخواهی ی توانی تا سر ماه از وسایل نقلیه عمومی داخل شهر استفاده کنی . بلیط تکی هر مسیر 2 دلار است و بلیط روزانه 6 دلار .ماهانه برای ما به صرفه تر است .
اینجا مغازه ها از خانه ها خیلی دوره .مغازه ها اندازه زمین فوتبال وسعت دارند .برای دیدن تمام مغازه باید 90 دقیقه بدوی . جنسها در حد عالی و قیمتها با اینکه میگویند کالیفرنیا خیلی گرانتر از جاهای دیگر امریکاست ولی قیمتها خیلی خوب است تقریبا نصف استانبول .گوشت خالص کیلویی 6-7 دلار است همین گوشت استانبول 20 دلار بود لامصب .از همه بیشتر از نانهای بی کیفیت ترکیه خلاص شدیم که مثل توپ فوتبال امریکایی بودند و فقط هم یک مدل نان داشتند به نام اکمک .اینجا انواع نانهای عالی از مدلهای دیده و ندیده ما فک و فراون است .
خلاصه فعلا خوش میگذره البته باید هرچه زودتر به فکر پیداکردن کارباشیم  چون زندگی به هر حال خرج دارد و باکسی هم شوخی ندارد .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder